Fundraisingprofil skal stå i spidsen for strategisk konsolidering hos AIDS-Fondet

Jesper Bigum.


Foto: AIDS-Fondet
Laurits Holdt

AIDS-Fondet opruster på ledelsesgangen i forbindelse med sammenlægningen af afdelingerne for kommunikation og fundraising.

Ud af den konsolidering er afdelingen ’Mobilitet og Engagement’ født, og det ligger nu fast, at lederen for den nyoprettede afdeling bliver den 34-årige markedsføringsøkonom Jesper Bigum. Han kommer til AIDS-Fondet fra en stilling som salgs- og kommunikationsdirektør i den private virksomhed, TMPO.

”Jespers primære opgave bliver at nytænke vores fundraisingindsats med særligt fokus på at motivere private kræfter til at træde til og intensivere kampen mod hiv og aids. Vi er tæt på vores mål, og vi er sikre på, at Jesper kan blive en væsentlig faktor til at få os over målstregen,” siger Andreas Gylling Æbelø, direktør i AIDS-Fondet.

Jesper Bigum har dyb erfaring med fundraising og kommunikation i andre NGO’er. Senest var han hos Greenpeace i egenskab af nordisk fundraisingchef – og før det hos Red Barnet som corporate fundraiser. Trods sin unge alder har Jesper Bigum tidligt specialiseret sig inden for ledelse og fundraising.

”Jeg har indgående kendskab til AIDS-Fondets sag, som jeg i høj grad respekterer. Jeg er glad for at få muligheden for at bidrage til kampen, som jeg er sikker på, vi kan vinde inden 2030,” siger Jesper Bigum selv og refererer til FN’s verdensmål om at bremse aidsepidemien, i løbet af de næste 11 år.

”Jeg ser frem til at blive en del af en dedikeret organisation, som hver dag kæmper mod diskrimination og gør sit, for at verden gør det rigtige,” afslutter Jesper Bigum.

Jesper Bigum bor på Amager med sin kæreste gennem ni år. De er begge oprindeligt fra Vestjylland.