Kommunikationschef går solo

Jacob Stærk.


Foto: Rasmus Preston.
Forfatter billede

Han kommer fra en stilling som kommunikationschef hos SOS Børnebyerne, hvor han sad med ansvar for organisationens pressearbejde, positionering og krisekommunikation samt som leder af den seks mand store kommunikationsafdeling.

I en henvendelse til Globalnyt skriver han, at “jeg har opsagt min stilling  til fordel for at starte op som selvstændig”:

“Jeg sagde op for at få mere tid med mine børn, mens de er små. Det har skabt en del reaktioner i mit netværk. Måske fordi mange har tænkt tanken, men ikke handlet på den”.

“Min lille butik henvender sig især til humanitære organisationer, og jeg håber, jeg kan få lov at lave meget mere udviklingskommunikation og pressearbejde i min nye rolle”, lyder det.  

36-årige Jacob Stærk er uddannet cand.mag. i medievidenskab og har studeret journalistik i USA og antropologi i Sverige. Han kom til den klimavenlige partnerskabsforeningen Gate 21 og sad derefter i tre år hos Børnefonden. 

Her var han først presseansvarlig og siden udstationeret til de vestafrikanske lande Burkina Faso, Benin, Togo og Mali, hvor han underviste i kommunikation og producerede reportager, video og billeder til organisationens mange platforme.

Stærk blev ansat som presseansvarlig hos SOS Børnebyerne i 2014 og siden udnævnt til pressechef.

Han fik i 2016 titel af kommunikationschef med ansvar for Børnebyernes kommunikationsstrategi og krisekommunikation samt ledelse af NGOens seks mand høje kommunikationsafdeling.

Helt konkret bestred han stillingen som konstitueret kommunikationschef fra september 2016 og siden som kommunikationschef fra april 2017.

Se mere på https://globalnyt.dk/content/ny-kommunikationschef-i-sos-boernebyerne