Pantknap til donationer har stigende succes

Forfatter billede

Muligheden for at donere sin pant til velgørende formål i Coops butikker har haft stor succes i 2010.

Flaskeautomaternes anden pantknap, hjerteknappen, giver kunderne mulighed for at donere panten til Red Barnet og WWF Verdensnaturfonden.

Samlet har Coops kunder doneret 8 mio. Kroner i 2010, en stigning på 21 procent i forhold til 2009. Pengene blev doneret med små 800.000 tryk på den gule hjerteknap på pantautomaterne, skriver WWF i en pressemelding.

– Det er et resultat, der gør os rigtig stolte af Coop-kunderne, siger Jens Juul, Informationsdirektør i Coop til WWF.

– Vi synes det er flot, at så mange har brugt denne mulighed for at støtte en god sag når de handler i vores butikker rundt omkring i landet. Det er et godt eksempel på, at den enkelte faktisk kan være med til at gøre en stor forskel med små handlinger i hverdagen, anfører han.

Flaskepanten bliver delt lige mellem Red Barnet og WWF Verdensnaturfonden.

DE STØTTEDE FORMÅL

Hos WWF arbejdes der med alt fra at bevare regnskoven, til at beskytte bjerggorillaer i Uganda, sikre isen i Grønland for at isbjørnen kan overleve, bæredygtig produktion af cashewnødder og kakaobønder i Vietnam og helt op på det politiske plan med at påvirke politikerne til at lave en lovgivning, der tager hensyn til klimaet.

Alt sammen noget der er til fordel for naturen og miljøet, og hjælper til at verdens fattige får en bedre levestandard.

Red Barnet kæmper for børns rettigheder og giver akut og langsigtet hjælp til udsatte børn i Danmark og resten af verden. Uddannelse og beskyttelse er kernen i Red Barnets arbejde.

Red Barnet giver nødhjælp og bekæmper børnearbejde, fattigdom, hiv/aids, seksuelt misbrug og trafficking.

Læs mere på: http://www.wwf.dk/dk/Menu/Nyheder/Et+gyldent+%C3%A5r+for+hjerteknappen