SOS Børnebyerne får ny fundraisingchef

Forfatter billede

Den nye fundraisingchef tiltræder dermed umiddelbart inden SOS Børnebyernes store landsindsamling d. 8. maj.

Ann Leistiko har siden 2013 været ansvarlig for marketing og fundraising i Scleroseforeningen og har før da haft en lang karriere i den finansielle sektor.

”SOS Børnebyerne har allerede solid folkelig forankring i form af fadderskaber og de mange frivillige, hvis arbejde også er en grundlæggende del af filosofien. Det håber jeg at kunne videreudvikle i kraft af erfaringerne fra mine tidligere stillinger,” siger Ann Leistiko umiddelbart før sin tiltræden i domicilet på Amerikavej på københavnske Vesterbro.

Hun blev færdig som cand.merc. i økonomisk markedsføring fra Handelshøjskolen i København i 1995. Efter stilllinger hos bl.a. TV2 reklame blev hun i 2001 marketingchef i Lån og Spar Bank. I 2007 blev hun afdelingsdirektør i Nykredit, hvor hun var ansvarlig for markedsføringen til private.

I 2012 og 2013 var titlen marketing- og kommunikationschef i Deloitte, inden turen gik til Scleroseforeningen.

Her var hendes opgave som chef for marketing og fundraising at udvikle nye metoder til at indsamle penge på – f.eks. Cykelnerven, der er et cykelløb til fordel for Scleroseforeningen.

Fritiden bliver brugt på familien og venner, rejser, yoga og vinterbadning.

Blå bog:
Født 1971 i Silkeborg.
Gift med Thomas Leistiko.
Mor til Alma Sofie på 13 og Oscar Emil på 10.
Bor i  Holte i det nordlige København.

SOS Børnebyerne i Danmark fik ny direktør fra årsskiftet – se mere her