Stor dansk NGO vinder verdenspris for nytænkende kampagne

Forfatter billede

Folkekirkens Nødhjælp har sammen med varehuskæden Bilka vundet en international pris for verdens mest nytænkende fundraising-kampagne ved det netop afviklede Global Awards 2014, skriver NGOen på sit website. 

Det er brugen af Bilkas ansatte som ambassadører for indsamlingen ’Giv en livline til Malawi’, der ledte til førstepladsen i kategorien ’Innovative Fundraising Campaign’ ved International Fundraising Congress i Holland. De to andre finalister kom fra Australien og Vietnam.

Man kan se en film om ‘Giv en livline til Malawi’ på https://www.noedhjaelp.dk/nyheder/seneste-nyt/verdensmestre-i-fundraising

Bilkas og Folkekirkens Nødhjælps indsamling har indtil nu rundet 16 millioner kroner, som går til at fremme sundhed og ernæring i Malawi, der er det sydlige Afrikas fattigste land.

Juryens begrundelse

Juryen begrundede valget af ’Giv en livline til Malawi’ således:

“An excellent cause related marketing initiative that not only helped beneficiaries but also had long lasting impact on employees; the public and management and probably helped change attitudes in the company.”

Involvering af kunder, medarbejdere og leverandører

Bilka har på flere måde engageret leverandører, kunder og medarbejdere i indsamlingen.

”Det har været et fantastisk redskab i kommunikationen med kunder, medarbejdere og leverandører, hvilket formodentlig også er grunden til, at samarbejdet nu også har fået international bevågenhed. Vi glæder os til at udforske nye tiltag sammen”, siger Morten Wagner.

Han er varehuschef i Bilka Odense og ansvarlig for Bilkas CSR samarbejde.

Satsning på u-udforsket område

Læs videre på

https://www.noedhjaelp.dk/nyheder/seneste-nyt/verdensmestre-i-fundraising